10 Bedste Råd for at lave en god “Landing Page”

Hvis du ikke kender til udtrykket “Landing Page”, så skal vi gøre det nemt at forstå.

Det handler om en enkel side, med et enkelt formål.

I modsætning til en hjemmeside, som i de fleste tilfælde handler om at være et slags “visitkort” for forretningen med en masse informationer, så er handler en “landing page” om at få den besøgende til at udføre en bestemt handling – uden forstyrrelser.

Der findes mange eksempler på hvordan dette kan gøres, men en korrekt udført landing page, indeholder bestemte elementer, som tager år at lære og vide noget om.

Internettet er ikke anderledes i gøremåde end det er i den fysiske verden, men det er der rigtig mange der ikke forstår.

Det kræver ligeså meget for en “online specialist” at vide hvad der gør at folk hellere vil trykke på en grøn købsknap, i stedet for en gul knap, som det gør for en mekaniker at vide hvilken del der skal skiftes når en signal lampe lyser i instrumentbrættet på en bil.

Heldigvis, har de 2 sammenligninger noget til fælles. De kan læres til andre.

Så hvis du sidder og pønser på en “landing page” til din forretning og gerne vil have at folk skal gøre det du gerne vil have dem til, så får du her 10 gratis råd til hvordan du skaber en god landing page.

  1. Brug ikke for mange “Call to Action”lad besøgende kunne gøre den ønskede handling max 2 steder på siden!
  2. Hvis din landing page er lang i dybden, så forkort dendin besøgende skal have det mentale overskud til at forstå dit budskab
  3. Jo mere kompleks budskab, jo flere oplysninger har den besøgende behov forvær konkret og specifik
  4. Emails er en del af optimeringsprocessendet er den hurtigste og mest effektive måde at vende tilbage til den besøgende, så kan genopdage den værdi du skabte
  5. Farve er den mest oversete og det mest misbrugte element på en landing page undgå at gøre den besøgende forvirret med en tur i disneyland!
  6. Giv troværdighed fra en tredjepartgiv din besøgende tryghed, lad dem læse hvad andre kunder har oplevet
  7. Sammenhæng mellem overskrifter, destinationssider, annoncer og e-mails der førte dem til siden de er landet påden besøgendes forventning skal altid være i fokus
  8. Singulært formål, sylskarp fokus på budskabet lad aldrig den besøgende være i tvivl hvad det handler om!
  9. Brug bulletpoints og vær kortfattetder hvor deres handling skal ske!
  10. Test forskellige elementer på siden for at skabe den mest optimerede version af din landing pagedu kan ikke vide hvad du skal forbedre, hvis du ikke måler på indsatsen!

Lad os bare kalde dem de 10 bud for Landing Page Optimering – også kaldet LPO på fagsproget.

Fordelen ved LPO, er blandt andet at du giver dig selv et stykke værktøj at “lege” med, som altid og konstant kan justeres på, alt afhængig af hvordan den performer, som du har “live” tilgang til at kunne se, med det formål at hele tiden skabe bedre resultater.

Hvornår har du sidst købt en helsides annonce i en avis eller de gule sider, hvor du havde samme mulighed for hele tiden at optimere?

 

Leave a Reply