Hængebro eller hænge-tro?

Okay, jeg indrømmer at “hænge-tro” ikke er et ord, men i det her tilfælde beskriver det meget godt modsætningen til denne artikels indhold.

Lad os starte med at kigge på billedet, som vi har fået fra vores online kolleger hos MarketMaker.

Skærmbillede 2013-07-12 kl. 08.51.48

Her er et fantastisk eksempel – som i al sin enkelhed, faktisk viser den kløft som så mange gange er den der gør at vi aldrig får kunderne “trygt” over hængebroen – fordi vi hænger os i den tro, der gør at vi ikke kan se at der mangler nogle brædder i vores egen forretning!

Vi har travlt med at kigge på os selv, udfra vores egne meninger og tro om hvordan ting skal være. Men hvis din forretning handler om at sælge (hvilket alle virksomheder skal, ellers eksisterer der ikke et grundlag for ens eksistens), så SKAL alle elementer være på plads for at du kan få det optimale ud af dit marked.

Så nu hvor 92% af alle potentielle kunder, går på Google for at søge efter den løsning de har brug for (husk, i den sidste ende køber de løsningen du tilbyder), så skal man først gøre op med sig selv om det er godt nok at man ikke står på første side (eller 2. side).

Hvis svaret er nej, så har du allerede bedt din kunde om at hoppe over til den næste bredde og hvis kunden er bange, fordi du ikke giver dem noget tryghed i deres færden, så vil de hellere se sig om efter en anden leverandør. Hvis du heller ikke gør det der skal til for at de til en hver tid har dig “top of mind”, så skal de lige pludselig til at springe to længder. Og sådan kunne vi blive ved…

Lad være med at hænge i troen om at du har ret omkring din egen forretning. Det har du – men kun så langt kunderne beviser det.

Al fornuftig forretningsudvikling, kigger på aspektet som omhandler hvordan du får dine kunder til at passere broen for at gå ind i din forretning. Hvis du ikke lytter til dem, så er det kun et spørgsmål om tid før din forretning er død.

Til et foredrag for nyligt, hørte vi denne konklusion: “If the development on the inside of your business is going slower than what is happening outside, then you can see the end!”

Så få fat i en snedker i en fart og sørg for at de brædder kommer til at holde igen!

Hvor og hvem der hjælper dig med det, kan næsten være ligemeget, så længe de kan finde ud af at løse dine behov og udvikle din forståelse af online universet, som kun bliver en større og større del af forretningernes eksistensgrundlag!

Layback

Leave a Reply