Forstyrrer du dine kunder eller giver du dem værdi?

Alle vil gerne have flere kunder, så de kan tjene mere til deres forretning.

Det ironiske, er at vi alle afviser det vi selv går ud og gør. Tag eksemplet med en person der arbejder som marketingschef i en virksomhed, hvis primære opgave er at sørge for at virksomhedens brand kommer ud til verden, men så snart der er nogle der ringer fra en anden virksomhed, der har til hensigt at gøre det samme, så lytter personen ikke og siger “nej tak”….

Det findes der en løsning på.

I denne spændende artikel fra Rand hos SEOmoz, kan man bl.a. se og læse nedenstående:

“I dag er 90% af markedsføring investeringer brugt på kanaler, der afbryder folk for at få deres opmærksomhed. TV-reklamer, trykte annoncer, radiospots, og billboards er en del af dette, men også web kanaler som banner reklamer, pop-ups og pop-unders, e-mails og nyhedsbreve.

Det er ikke at disse kanaler er dårlige eller forkerte – afbrydelse-baseret markedsføring kan stadig være effektiv, hvis det gøres empatisk og gør det lækkert for sit publikum. Men på internettet går mindre end 10% af alle de klik og trafik gennem disse kanaler. Langt størstedelen af ??web-brugernes tid og opmærksomhed, uanset om det er fra en desktop, tablet, eller mobil går til indgående kilder – personlig søgninger & “opt-in” e-mails, hvor vi selv ønsker at læse, modtage indhold, information om ting vi ønsker at forbruge, søgeresultater – vi ønsker i det hele taget at klikke via de sociale medier, vi ønsker at engagere os med det vi søger, videoer vi vil se, osv.”

Her kan du se den grafisk fremstilling af dette.

Det er ikke fordi det i den røde del er “dårligt”, men skal du have effekt af dine markedsføringspenge, skal du kigge på muligheden for at operere mere (og bedre) i den blå del.

I den sidste ende, er der vel ikke noget bedre end når en besøgende selv gør hvad der skal til, for at de konverteres til at blive en kunde i din forretning….?

 

valueofmarketingSEOmoz

Leave a Reply