Hvordan vælger I leverandør?

Vælg den rigtige AdWords-leverandør

Det tager ikke mange minutter at finde ud, at der er mange AdWords-leverandører på markedet – rigtig mange! Men hvordan vælger I den rigtige? Det giver vi et par bud på her.

Det ville selvfølgelig være oplagt at nævne os selv som et godt bud på jeres kommende AdWords-leverandør. Men vi er ikke nødvendigvis det bedste valg for jer.

I bør overveje følgende, inden I vælger leverandør til jeres online markedsføring:

Hvad er jeres budget?

På den ene side vil vi til enhver tid anbefale jer ikke at operere med et budget til AdWords. Hvis det er profitabelt at bruge 100 kr. om dagen, så er det som regel også profitabelt at bruge 1.000 kr. Et loft over forbruget afskærer jer altså fra at få det maksimale udbytte af Google AdWords.

På den anden side ved vi også godt, at mindre virksomheder ikke altid har den fornødne kapital til at åbne alle sluser, og at større virksomheder ofte har helt klare og ufravigelige budgetter til markedsføring.

I praksis har mange af vores kunder derfor et loft over det samlede månedlige beløb til AdWords-bureau og Google.

Vores priser ligger i den høje ende. Og det siger sig selv, at udgifterne til os skal hentes på forbruget. Med andre ord: Jo mere vi skal have, des mindre er der tilbage til at købe klik for. Det er ikke nødvendigvis en ulempe, for vi kan med stor sandsynlighed skaffe jer meget lave klikpriser. Men hvis jeres månedlige AdWords-budget er meget lavt, kan det være mest hensigtsmæssigt for jer at vælge en billigere leverandør.

Hvor bor I?

Vi holder til i København, men har kunder over hele landet. Vi vægter personlig kontakt meget højt og afsætter derfor tid til jævnligt at besøge vores kunder i især hovedstadsområdet. Af logistiske årsager kan vi ikke besøge vores jyske og fynske kunder helt lige så ofte, men vi gør alt for at stikke hovedet indenfor, når vi er i området. Vi kompenserer for den manglende personlige kontakt med flere telefonsamtaler, og vi gennemgår også gerne rapporter ved hjælp af programmet Teamviewer, der gør det muligt for os at se samme skærmbillede som kunden.

Alt i alt synes vi, at vores support og kundepleje også langt fra hovedstaden er helt acceptabel. Men hvis I er meget afhængige af jævnlig kontakt ansigt til ansigt, kan I med fordel vælge en lokal leverandør.

Hvem er jeres målgruppe?

En god definering af målgruppen er afgørende for at kunne lave de mest effektive kampagner. Det er derfor et af de vigtigste punkter ved samarbejdets start. I nogle tilfælde kender vores kunde dog sin målgruppe i forvejen. Det er typisk tilfældet, hvis kunden

Referencer fra AdWords-bureauet

Det kan ikke siges for tit: Vælg aldrig AdWords-leverandør uden at have gransket firmaets referencer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Google AdWords – og kun AdWords