Remarketing

Remarketing er et produkt Google har lavet som supplement til Google Adwords annoncerne.

Det går kort sagt ud på at man følger dem, der har besøgt ens hjemmeside rundt på nettet, med målrettede annoncer – altså annoncer for DIN webshop eller firmahjemmeside. Se nedenstående simple illustration:

Remarketing flow

Sådan virker Remarketing

Her er en lille historie, der forklarer hvordan Remarketing virker

Google Remarketing på PC”Anders” (vores fiktive kunde) besøger din webshop, kigger rundt, og finder den trøje som han gerne ville have og lægger dem i indkøbskurven; men så ringer telefonen og Anders får ikke købt trøjen.

Heldigvis har du sat en Remarketing kampagne op, der har sat Anders på en liste med alle de andre kunder, der har været forbi din indkøbskurv, men aldrig fik gennemført deres køb.

Nu sætter du så en annonce op der siger følgende: ”Det ser ud som om du glemte noget? [Stort billede af trøjen] Kom tilbage og spar 10%”.

Da Anders nogle dage senere ser han annoncen, kommer han i tanke om trøjen, klikker på din annonce og gennemfører sit køb.

Dette er blot et enkelt eksempel på hvad man kan få ud af Remarketing, men mulighederne er næsten uanede.

Du kan lave en meget specifik målgruppesegmentering, så du f.eks. fanger “alle kvinder mellem 18-24 år der er kommet ind på hjemmesiden via en macbook – disse skal have vist annoncer mellem den 18.-28. september inde på dba.dk.”

Eksemplet er selvfølgelig langt ude, men burde give en idé om hvor snævert man kan ramme en målgruppe.

Se eksempler på hvor dine annoncer vil blive vist her

Tre fordele ved Remarketing

Google Remarketing

1. Konverteringsraten er høj

Da det er personer der allerede har besøgt din hjemmeside og vist interesse for dit produkt, bliver annoncerne langt mere effektive end hvis du f.eks. bruger SEO og SEM. Ifølge Google er det faktisk 300-400% Conversion Rate Boost (sammenlignet med standard annoncer – baseret på data fra 2012).
Det vil sige, at du kan få 3-4 gange så mange konverteringer ved at opsætte Remarketing.

2. Prisen er lavere

Da man primært annoncerer på bannerpladser, så er prisen meget lav per klik til sammenligning med f.eks. Google AdWords hvor klikprisen kan være høj.

3. Indsamling af data

Via Remarketing og de tilhørende annoncervisninger, får du en masse data omkring dine kunder, heriblandt hvilken hjemmesider de besøger, emner de interessere sig for, hvad køn og alder de har og ikke mindst hvilke enheder ( tablets, pc, mobil ) de besøger din side med.

Det er data som du kan bruge til at gøre annoncerne mere relevante og specifikke.

Kom igang med Google Remarketing

Hos Jensen og Jensen Marketing ApS har vi stor erfaring med Remarketing – og vores specialist, Jesper, sidder klar til at give dig mange flere idéer til, hvordan du får mere ud af din annoncering og samtidig brander dig overfor kunder, der allerede har vist deres interesse.

Send os dine informationer herunder – så ringer vi snarest til dig:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Google AdWords – og kun AdWords